Monday, July 16, 2012

Hadif Zhafran~



Salam dan hai buat semua.Entri tertunggak berbulan2. Agak2 macam dah bersawang belog ni baru terkedek2 nak update. Sempat blogwalking saje. Dapat jg baca update Mommies lain dgn anak masing2.Their development, ada yg dh start makan,ada yang dah start jalan..wah2..best2..giliranku bakal menyusul..wee~
Tentang entri sebelum ni. Terima Kasih atas komen2 yang membina semangat anda. Dan cadangan2 dlm membantu saya yg berusaha utk breastfeed anak lelaki saya. Untuk pengetahuan mommies yang lain setelah habis saja berpantang, mmg supply susu saya terus drop. Kalau sebelum ni oicit adalah setitik dua, tp lepas habis pantang mmg setitik pun xde.

Saya dh pg bidan, tau apa bidan kata??

" T*t*k kamu kecik itu pasal tak ada susu..."..ambooiihhh..sedap mulut btl bidan ni

Saya juga dah cuba makan apa saja yang mommies lain cadangkan..Hasil tetap tak ada..

Akhirnya saya cuba pula produk Shaklee..pun hasilnya sama..Susu terus drop dan tiada langsung akhirnya..(bkn sy nk kata produk itu x bagus, cuma mungkin tidak sesuai buat saya)..


Akhirnya anak saya zhafran, FULL FM seawal 40 hari. Tragis. Ya,mmg tragis.Tapi saya pikir positif. Mungkin itu saja rezeki utk anak saya. Maafkan mak sayang~


Maka sedaya upaya saya cuba menjaga kesihatannya..Alhamdulillah.dengan Izin Allah anak sy membesar tanpa sebanrang masalah. Tak pernah demam, selsema atau batuk hingga usianya mencecah 5 bulan..Syukur saya panjatkan ke hadrat Ilahi..


Layan gambo skit..hehe


1 month old - 4.7 kg
2 month old - 5.6 kg
3 month old - 6.8 kg
4 Month old - 7.6 kg

Berat dia naik secara normal. Tak terlalu mndadak,x terlalu slow.Nurse kata just nice.So mummynya hanya sengih.Anak saya mmg murah dgn senyuman, semua org dia nmpak semua dia nak sengih2..Saya ke mana sahaja pasti ada yg ingin mendukungnya..Tapi bila soalan ini kedengaran~

"Tembamnya!!Susu badan ke ni??"..errr..saya hanya snyum..iya tak..tidak pun tak..senang kan?

Pantang tgk saya pegang phone..Automatik dia terus sengih..Bayi2 sekarang ni mmg suka brgambar kah??Kalau saya baring disebelahnya sambil pgg phone dia pun sibuk nk tgk sama..Haih..bayi zaman sekarang..



Oh ya. Kata mak saya anak saya mmg sejibik ikut muka sy ms kecik.Pada mulanya x caye lah. Tapi lepas buat pbndingan..huiyoooo..mmg sama!!



Cuba cakap..tang mana yang x sama???Tang jantina laaa..:P

Pkembnagn skg dh boleh mniarap skit2.Ketawa mmg mengekek.Kalau besembang2 satu rumah boleh dgr suara dia.Kalau menjerit,berdesing telinga woo..Skg ni dh rasa berat nk pg keje.Kalau pg mmg teringat2 la budak debab sorang ni.Air liur dah meleleh2,menyembur..*ok rambut mak dia dh makin nipis*..

Habit baru skg suke tgk org makan,pastu lidah terjelir2..Nak makan ke apa???hihihih..

Oh ya,jika ada yg bertanya saya mkan apa masa mengandung sebab anak saya extra putih. Saya hanya jawab..

"Ohhh..tengok cerita KOREA dan KPOP banyak2!!"  hahahahaha

Dan sekarang kalau sy pasang lagu KPOP di phone..mmg dia akan terkinja2..ROSAKK anak aku!!!

Till then, latest photo from us..


11 comments:

Riana said...

Salam perkenalan Nadira..comelnye hadif zafran =)

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

comel nya Hadif !

!k@ said...

comel..mmg same la...anak mak ni..hihi..
pasal FM ni..nad jgn fikir sgt ye..
sbg mak kita dah cuba bagi yang terbaik utk baby.. :)
hadif pn tau.. :)

amal said...

anak saya mmg 100% on FM. bukan saje x nak bagi susu ibu tapi ada halangan. ape bleh buat. yg penting anak kita sihat walafiat kan. semangat tol hadif. shaheem 4 bulan 7.3kg hehehe.. nad bg susu ape?

ZaNNa said...

biler aunt zana nak jumpe die =(

nazaryna said...

ira anak ko putehhhh sgtt....chomelnyerr geram aku weh, pos kt sarawak nih aunty nana nak picit pipi hehe

SityHazry said...

Salam perkenalan...comel btul anak u... :)

Anonymous said...

bg fm pe ek..kite pom ad mslh dlm bf

Unknown said...

Cara pembayaran bank in/bnk transfer



Mb acc=151071107847 (Nor Hasimah Binti bd Rahman)

atau

Cimb acc=02170014091526 (Mohd zool fazlee basir)



Penghantaran barang = Poslaju (1-2 hari bekerja) ~ tracking number akan diberi selepas penghantaran

Untuk penghantaran, mohon sertakan no.telefon alamat penuh beserta poskod

Anonymous said...

Distinct-Minimize Recommendations For regained motors Advice

Here is my homepage :: remanufactured engines for sale
Look at my weblog rebuilt engines for sale

Anonymous said...

Je suis débutant et voulez obtenir un blog a commencé ..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails