Sunday, June 12, 2011

Demam KENDURI!!

Salam buat semua bloggers.Buat b2b dan juga ex-b2b tersayang.Buat b2b baru.Salam perkenalan dari Puan Nadira.Ehem..ehem..*sedang membiasakan diri dgn gelaran PUAN..padahal dh 4 bulan kot..ngeee~*

Agak lama jari jemari ini tidak menari2 di keyboard laptop mencoret coretan persiapan kahwin.Almaklumlah dh kawin dh pun. Persiapan kawin hape lagi..Tapi sy x lupe jenguk2 page blogger brides and also jenguk2 blog b2b yg baru join.~

Pada awalnya sy terfikir untuk kuburkan saja blog ini.Tapi adakalanya sy gemar juga membebel.:)..

Di saat ini, terus terang saya katakan yg saya sgt2 rindu uruskan majlis perkahwinan.Rasa mcm nk kawen lagi skali pon ade.oh tidakk..rase nk uruskan wedding lagi sekali..could be anybody..adik2 sy kecik2 lagi..*haih..pasrah..*

Musim cuti sekolah.Pheww!.Cukup banyak jemputan kahwin. Hingga terpaksa limit pada 3 buah rumah saje.Bukan ape,perut dh cukup penuh.*kang ade pulak yg terbaring kekenyangan tgh jalan*..Konon nk diet..*lepas kawen badan mengepam kalah belon panas udara!!!*..punah semua lepas jumpa lauk kawen..

Bila ke kenduri,sy suka melihat2 perjalanan majlis,kadang2 ada benda2 remeh yg kita terlepas pandang. Benda penting seperti menu dan kuantiti makanan seringkali menjadi 'kecacatan' UTAMA utk setiap majlis. Diikuti pula dgn DJ, susun atur dan segala bagai.Bukan sy nk kata majlis saya dahulu cukup sempurna.Tetapi sy ingin mengingatkan b2b yg lain agar tidak ulangi kesilapan yg sama..:)

Contoh satu majlis yg saya hadiri.Majlis dibuat di dewan. Seperti biasa pelamin di atas pentas. Pukul 1.00 tghari, meja beradap berhadapan pentas masih kosong.Sy pelik,kenapa kosong??..tiada makan beradapkah??..Kemudian pengantin tiba..mula berarak masuk dewan,dan dikala itu sy lihat pekerja katering kelam kabut susun meja beradap.Bayangkanlah..dgn org yg berpusu2 nak ambil gmbar,dgn pengantin hampir berlanggar dgn pekerja katering.Penyudahnya..meja beradap disusun 'cincai'.Pinggan dan cawan juga plastik seperti pinggan tetamu lain..

Meja beradap adalah antara yang penting.Kenapa terlepas pandang?

kalau saya dh jd mcm ni dah


Byk lagi yg kita kena ambil perhatian.Jangan serahkan bulat2 pada keluarga anda.Anda juga perlu terlibat. Saya dulu,sayalah pengantin,sayalah yg cat rumah..:)

Untuk yg baru bertunang,bru dirisik dan baru merancang.Banyak yg perlu anda perhatikan..Top of that of course bajet anda.Siapa kata wedding bawah RM 15k x boleh meriah??Boleh..kalau anda benar2 yakin dan terlalu mengharapkan majlis anda seperti artis dan juga selebriti yang lain..

Jadi bebelan sy selepas ini akan menjurus ke arah permulaan perancangan perkahwinan.Back to basic.Khas buat b2b baru di luar sana. Sy x charge tau.Free consultant..ahahahah..

Because i care.Sy nak semua b2b diluar sana akan mnjadikan hari bahagia mereka satu kenangan paling indah dlm hidup mereka..

happy always on ur big day

Ok.till the next entry ya??..xoxo..

5 comments:

choclairissa @ intan said...

same kite.."saya kawen..saya cat rumah"

yep..saye pun suke tengok pjlnn majlis org n yess bulan 6 adelah bulan kawen..every week mkn free~

aTy _faRed~ said...

musim cuti sekolah memang banyak majlis kawen.. kenyang makan kenduri jer lar..tak yah masak...hahaha [dasar bini malas]

Mia-Ina said...

ble cuti sek, penuh kenduri ..smpai x tau dpt penuhi jemputan atau x...bayangkan dlm 1 ari je 10 jemputan

CikOrked said...

oh my..nama kita sama.Nadirah Baharudin. Cuma beza u nadira.i nadirah.haha..

EiDa_wAn!e said...

follow u ... tak sabar nak tunggu next entry ...

ex-b2b yg baru sebulan jadik puan ..
wanieman.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails