Friday, June 25, 2010

Kepala Miong~

Ok.Tunang Date 20 November 2010.which supposed to be my wedding date for next year,tp dicepatkan setahun for engagement.ok sgt nampak x sabar.wedding..30 april 2011!!!Fix Date!..hopefully no changes..phewww~

preparation memandai2 sendiri..yelaa..dh nama pun kahwin pakai duit sendiri.sendiri gerak laa..

  1. so far..katering dah book..include deco meja pengantin n berbagai
  2. photographer dh book..
  3. Videorapher KIV dlu..(tgk bajet)
  4. wedding gift dh cari.. -so far utk food (bahulu kukus pelangi)..Teloq x pikiaq lagi... -paper bag...pun x jumpa lg..(mahal2 jugak ek)..nak amik yg kecik takut x muat teloq plak. -Door gift (serius x tau nak bg apa)
  5. Bunga pahar dh ada yg nak buat..
  6. Butik dah jumpa..termasuk baju,pelamin,aksesori n berbagai2 lagi..huh~..settel ok..wink~
  7. List Tetamu dah ada
  8. Pa System dah ada

boleh dkatakan yang basic and perlu ditempah dah settel..tapi...tema still x leh pk..serius blurrr...
and wedding location too~

kat dewan ke kat rumah??old ppl a.k.a org tua2 kata bwt kat umah lagi meriah..penuh dgn sedara mara semua..
tp kenapa aku rasa mcm susah je wat kt umah ek??
ke aku je yg rasa cm tu..

ok kite tgk advantagenya..ni from my view laa...
  1. Dewan more luas..and tetamu senang bergerak..*especially nak bergambar posing tertonggeng2,terlentang n sbagainya*
  2. Katere senang bergerak and diorang pun ada space nak letak food..means no need to tumpang umah jiran laaa
  3. PA system pun sama..got more space
  4. Semua org boleh tgk majlis Sanding
  5. If hall penuh nmpak mcm meriah..
  6. Kalau hujan x jd masalah..
  7. Photographer pun got more space to captureevery moments,expression and ape2 je lahh..
  8. x payah susah nk kemas umah
  9. x payah susah nak decorate bilik pengantin..*necessary ke??..mampuih mak aku membebel*
  10. umah x kotor..
  11. habis majlis trus rehat kat umah
ha...aku rasa cmni..korang???sewa dewan lak

dewan Majlis Perbandaran RM 100 sejam..agak2 5 jam dlm RM 500..cagaran 100% dari duit sewa!!!!!!...

dewan IKM lmbat lagi..huh..

Camne ek???Nalk Kawen pun susah..
(T_____T)





8 comments:

LuvMe ImAdorable said...

iera nk kawen dah.. wu... sume nk kawen ni.. bkin wa gelabah aje.. waa.. jdoh? mana jdoh ku? syiapa jdoh ku?

ZaNNa said...

waaa..congrats darling =)suke2..nak tlg!!hahahaha..

i-do-What-i-WANT said...

wey dh booking potograper ke??br nk offer diri hehehe..

Meandalwaysbeme said...

zana: ko kena dtg awal tolong inai kau..hihih
aku x bayar deposit agi..ko leh bg murah x???wink~

toRA@7 said...

aku pon glabah jugak dnga kwn2 aku nk kawen...
prince charming aku kt mn ntah??
xmuncol2 ag...huhu
ko nye wedding dh dekat2 aku nk abeh final sem...harapnye dpt laaa aku muncol kn diri...msT dtg!!!wajib!!!
ko nye engagement naseb bek pas MUET exm aku...phewwh!!!nk kene mark dlm kalendar ni...huhu

toRA@7 said...

eyh lupe laaak...
in my opinion..having the wedding at the hall is muc2 better than having at home...
aku sokong sgt2..kbnyakan kazen2 aku pon wat cm2...
cume kt hall xde tmpat nk b'golek2..tido bile penat....

Meandalwaysbeme said...

hoi..ko nak begolek2 nape lak??hihih

toRA@7 said...

bese klu time knduri..klu dh leteyh wat keje(baca makan)aku nk b'golek2..b'baring2..abeh klu wat kt hall kt mane nk wat sume tu???

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails